عایشه : هرگز در مورد ما (آل ابوبکر) آیه ای در قرآن نازل نشده است.
(اثبات از صحیح بخاری)
# حال چگونه اهل سنت ادعا می کنند که آیه غار در مورد ابوبکر است؟
# اين روايت ثابت مىكند كه هيچ آيهاى در قرآن كريم به صورت اختصاصى در باره خاندان عایشه (كه ابوبكر نيز جزو آن است) نازل نشده است.
+ مثلا آیه «امهات المونین» در مورد زنان پیامبر (ص) است که شامل عایشه هم می شود.(یعنی فقط اختصاص به عایشه ندارد.)
+ پس طبق این روایت آیه غار در مورد ابوبکر نیست چون اهل سنت ادعا می کنن آیه غار فقط اختصاص به ابوبکر دارد.
روایت + ترجمه
اگر چه اهل سنت ، آیه 40 توبه (آیه غار) را به ابوبکر نسبت می دهند!
اما می بینیم مادرشان عایشه چنین مطلبی را انکار کرده است!
عایشه می گوید :
«لم ينزل اللّه فينا شيئاً من القرآن»
هرگز در مورد ما (آل ابوبکر) آیه ای در قرآن نازل نشده است.
(الكتاب: صحيح البخاري ج6 ص133،المؤلف: محمد بن إسماعيل أبو عبدالله البخاري الجعفي،المحقق: محمد زهير بن ناصر الناصر،الناشر: دار طوق النجاة (مصورة عن السلطانية بإضافة ترقيم ترقيم محمد فؤاد عبد الباقي)،الطبعة: الأولى، 1422هـ،عدد الأجزاء: 9/تاريخ ابن الاثير 3: 199/البداية و النهاية 8: 96 /الاغاني 16: 9 /2- تاریخ ابن اثیر ج 3 ص 199. /البدایه و النهایه ج 8 ص 96.)
طبق قواعد زبان عربي، در جمله «ما أَنْزَلَ الله فِينَا شيئا» كلمه «شيئا» نكره در سياق نفى است و دلالت بر عموم مىكند؛ يعنى هيچ آيهاى در قرآن كريم به صورت اختصاصى در باره عائشه و پدرش او نازل نشده است.
از طرف ديگر كلمه «الا» در جمله «إلا أَنَّ اللَّهَ أَنْزَلَ عُذْرِي» از ادات حصر است و طبق قواعد ثابت شده در علم اصول، جمله استثنائيه، دلالت بر حصر مىكند و داراى مفهوم است.
بنابراين، اين روايت ثابت مىكند كه هيچ آيهاى در قرآن كريم به صورت اختصاصى در باره خاندان عایشه (كه ابوبكر نيز جزو آن است) نازل نشده است. در نتيجه اين روايت با رواياتى كه ثابت مىكند ابوبكر به همراه رسول خدا (صلى الله عليه وآله) در غار بوده و آيه «غار» در باره او نازل شده است، در تعارض است.
آيا مراد از «فينا» فرزندان ابوبكر است؟
# برخى از علماى اهل سنت پاسخ دادهاند از جمله ابن حجر عسقلانى و عينى مىنويسد: مراد از «فينا» فرزندان ابوبكر است!
درحالی که :
اولاً : اين ادعایى است بدون دليل؛ بلكه دليل بر خلاف آن وجود دارد؛ چرا كه طبق ادعاى مروان بن حكم آيه «وَالَّذِي قال لِوَالِدَيْهِ أُفٍّ لَكُمَا...» در مذمت عبد الرحمن و تكريم پدر و مادر او؛ يعنى ابوبكر و ام رومان نازل شده است و عائشه با گفتن جمله «ما أَنْزَلَ الله فِينَا شيئا» نزول هر نوع آيهاى در باره تمام افراد مورد ادعاى مروان نفى مىكند كه از جمله آنها والدين عبد الرحمن است.
ثانياً : طبق پنداشت اهل سنت، آيات «محمد رسول الله...» و آيه «والسابقون الأولون» شامل فرزندان ابوبكر و از جمله خود عائشه نيز مىشود و عائشه، و ديگر فرزندان ابوبكر را از بارزترين مصاديق همراهان رسول خدا و سابقون الأولون دانستهاند. آيا بدر الدين عينى مىتواند قبول كند كه آيه «محمد رسول الله» و «والسابقون الأولون» شامل عائشه نمىشود؟
بنابراين، سخن عينى و ابن حجر، مردود است.
نتیجه
اين روايت ثابت مىكند كه هيچ آيهاى در قرآن كريم به صورت اختصاصى در باره خاندان عایشه (كه ابوبكر نيز جزو آن است) نازل نشده است.
اگه رروایات خودتون براتون تلخ هستن ، دیگه به ما ربطی نداره!