close
تبلیغات در اینترنت
طبق آیه غار ؛آرامش و سکینه فقط بر پیامبر (ص) نازل شده است و هیچ آرامشی بر ابوبکر نازل نشد
طبق آیه غار ؛آرامش و سکینه فقط بر پیامبر (ص) نازل شده است و هیچ آرامشی بر ابوبکر نازل نشد

طبق آیه غار ؛ 

# آرامش و سکینه فقط بر پیامبر (ص) نازل شده است.

# و هیچ آرامشی بر ابوبکر نازل نشده است.

(اثبات از قرآن)


ابتدا آیه غار را ببینیم :

إِذْ يَقُولُ لِصاحِبِهِ لا تَحْزَنْ إِنَّ اللَّهَ مَعَنا فَأَنْزَلَ اللَّهُ سَکينَتَهُ عَلَيْهِ وَ أَيَّدَهُ بِجُنُودٍ لَمْ تَرَوْها

پیامبر (ص) به همراه خود می گفت : «غم مخور ، خدا با ماست!» پس خدا سکینه و آرامش خود را بر او (پیامبر) فرود آورد و او را با سپاهیانی که شما آنها را نمی دیدید ، تقویت نمود.

(سوره توبه / آیه 40)


# در این آیه ، آرامش و سکینه فقط بر یک نفر نازل شده است.

# سکینه و آرامش بر قلب پیامبر (ص) نازل شد یا بر قلب ابوبکر؟؟؟


2 دلیل برای اثبات اینکه آرامش و سکینه فقط بر قلب پیامبر (ص) نازل شده

=========

دلیل اول :

در ادامه همین آیه غار آمده است : «وَ أَيَّدَهُ بِجُنُودٍ لَمْ تَرَوْها» «و او را با سپاهیانی که شما آنها را نمی دیدید ، تقویت نمود.»

یعنی کسی که اینجا بر او سکینه و آرامش فرود آمده ، همان کسی است که خدا او را با سپاهیانش تایید کرده باشد.

پس قطعا این آرامش و سکینه بر پیامبر (ص) نازل شده است نه بر ابوبکر!

=========

دلیل دوم :

اینکه بعضی علمای اهل سنت می گویند که این آرامش بر ابوبکر نازل شده و پیامبر (ص) سکینه و آرامش نمی خواهد ، خلاف خود قرآن است. زیرا در دو آیه امده است که آرامش و سکینه بر پیامبر نازل شده است.

در آیه 26 سوره توبه و در آیه 26 سوره فتح آمده است :

ثم انزل الله سکینته علی رسوله و علی المومنین

آن گاه خداوند آرامش خود را بر رسولش و بر مؤمنان فرو فرستاد.

( سوره فتح / آیه 26) --- (سوره توبه/ آیه 26)

پس قطعا در آیه غار آرامش و سکینه بر قلب پیامبر (ص) نازل شده است و اگر ابوبکری که همراه او بود هم مومن بود ، مانند دو آیه بالا ، آرامش بر او هم نازل می شد. پس اخراج ابوبکر از نزول سکینه و اختصاصش به پیامبر (فانزل الله سکینته علیه) ، دلالت بر اخراج ابوبکر از ایمان نیز هست!


یکشنبه 06 تير 1395 ساعت : 0:55 | نویسنده : شیعه
نظر
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

unknown در تاریخ : 1395/5/24 - - گفته است :
ببخشید اگر بی ادبی میکنم
واقعا متاسفم با این تفسیرتون، حتی یک نفر که سواد دبیرستانی دارد به راحتی میتواند با یه تفسیر سطحی یا نه، با توجه به معنای کلمات مفهوم آیه را بفهمد.
همونطور که خودتون نوشتین، تو معنای آیه که پیامبر(ص) به ابوبکر(رض) میگویند که:
پیامبر (ص) به همراه خود می گفت : «غم مخور ، خدا با ماست!»
پس پیامبر (ص)خودشون در سکینه هستند که به حضرت ابوبکر میگویند گه «غم مخور ، خدا با ماست!» و هیچ یک از علمای اهل سنت نفرموده اند که پیامبر به هیچ وجه نیاز به سکینه ندارد بلکه منظور آن بوده که در آن موقعیت نیاز به سکینه یافتن نداشته اند چون خود در آرامش کامل بوده اند.
ودر ادامه معلوم است که به قصد بیان دیدگاه خودتون و اثبات دروغین دو آیه(موضوع اصلی و آیه های دلیل دوم) را با هم قاطی میکنید .
خواهش میکنم در این حوزه ها کمی بی طرفانه قضاوت کنید ،چون با توجه به این که در دلیل دوم شما بدون هیچ دلیل منطقی حضرت ابوبکر(رض) که جزو صحابه ایشان و یکی از دوستان نزدیک پیامبر بودند را محکوم به بی ایمانی میکنید، معلوم است که دارید یک طرفه قضاوت می کنید.
ممنون خواهشا افرادی که این مطلب را خوانده اند نطر خود را بگویند """بی طرفانه """
پاسخ : پیامبر دائما به ابوبکر می گفت غم نخور. ولی ابوبکر چون هیچ ایمانی به خدا و پیامب نداشت دائما می ترسید.

طبق قواعد ادبیات عربی هر وقت فعل ماضی بر سر مضارع بیاد دلالت بر استمرار می کنه

إِذْ یَقُولُ لِصاحِبِهِ لا تَحْزَنْ إِنَّ اللَّهَ = پیامبر دائما به او می گفت نترس خداا با ماست

ابوبکر اگر کوچکترین ایمانی داشت یکبار که پیامبر می گفت می پذیرفت.

بعدش هم پیامبر در همه حال سکینه و آرامش از جانب خداوند داره و هر کسی غیر از این اعتقاد داشته باشه کافره و مسلمان نیست.

اگه خدا آرامش رو بر ابوبکر فرستاده پس مقام ابوبکر از پیامبر بالاتره!

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

فهرست مطالب
موضوعات
دیگر موارد